Ansvar

Vilket väder Sverige bjuder på just nu! Gårdagen tillbringade vi på Olearys med familjen här för god mat och en mysig kväll, vi gick sedan vidare en sväng till Trästocksfestivalen som är här den här helgen och den här gången var det Linnea Henriksson son uppträdde. Inte riktigt min typ av musik men det var ju ganska kul ändå! En sak som slog mig, HUR kan man som förälder tillåta sina 14/15-åriga döttrar gå runt i minimala shorts som slutar så man börjar se skinkorna? Herregud. Min dotter skulle aldrig få lämna hemmet klädd så men det fullständigt kryllar tonårstjejer klädda så just nu. Hallå föräldrar?! Är ni inte rädda om era barn?!

härligt!

Sv: Tack så mycket! :D

? Amanda

Hade också tänkt mig dit igår kväll, men blev ändrade planer.... :/

Sv: Tack!

? Mia

Haha ja mamma säger också att det inte bara är fördelar med stora, haha! :P

Förstår inte heller hur vissa föräldrar låter barnen i den åldern gå ut med kort kort, jätteurringat osv. Ser hemskt ut när det handlar om 13-14 åringar.. :/ Gillar inte det på äldre heller men ser värre ut på tonåringar.

? Petra

roligt

? Sandra

Sv: det var super gott!
Jag håller helt med dig, min dotter skulle heller aldrig få gå klädd så. Förstår verkligen inte dem som går klädd så, det är inte snyggt direkt.

? Petra

Ha en bra söndag :)

jag tycker att man ska ha på sig vad man vill:) men vissa saker är ju inte ok

Tyvärr verkar rent för många föräldrar inte bry sig. Jag skulle inte heller släppa ut min dotter så

Tack, jag är mycket nöjd med tatueringen

Man kan tycka vad man vill om korta shorts, men vill man själv ha det så tycker jag man ska få det =) visst ser inte så trevligt ut och personligen hade jag sagt till mina barn att inte ha det, men dom kanske inte ens vet om att halva skinkan syns eller så gör dom det och inte bryr sig :D

Haha, ja ibland undrar man hur folk tänker när de går ut. Jag såg en tjej häromdagen som hade höga jeansshorts på sig, det såg okej ut framifrån, men tveksamt om hon hade sett sig bakifrån. Alltså det var pinsamt. Shortsen satt liksom upp krypta i rumpan, typ som om det vore ett par bikinitrosor som glidit in. Inte snyggt alls, hua.

visst är dem :)

? Petra

sv tack. det är jobbigt när det så varmt.

skulle nu regna ända fram till torsdag sen i helgen blir det sol igen.


Svar: Varsågod, så lite :D

? Amanda

Sv: Skönt å höra haha.... Men bor man i den här staden så känns det som man ska ta vara på det om det väl händer något någon gång haha..... :)

Svar: håller med dig, det finns så sjukt många som ger sig på tjejer, dock borde man kunna gå naken då ingen annan än en själv har rätt till sin kropp

Svar: håller med dig helt och hållet!

sv: Håller verkligen med!

? linn

Ha en jätte bra vecka fina du!! :D

Ja det är skrämmande att folk säger att man får klä sig som man vill. Ja kanske om man är medveten om konsekvenserna, men är man 15 är man inte det.

Det är många shorts som säljs som slutar så man visar hela rumpan bokstavligen och de är dåligt för snart finns det inga snygga shorts till tonåringar som täcker rumpan..

sv: ja precis, eftersom jag både jobbar och betalar mina resor själv så känns det jättekul att resa och belöna sig med de :d
kram

Det är många shorts som säljs som slutar så man visar hela rumpan bokstavligen och de är dåligt för snart finns det inga snygga shorts till tonåringar som täcker rumpan..

sv: ja precis, eftersom jag både jobbar och betalar mina resor själv så känns det jättekul att resa och belöna sig med de :d
kram

Det är inte alls snyggt när shortsen är för korta!

? Mia

Ja precis jag tror också det handlar mycket om uppmärksamhet. Tyvärr tycker jag att det är uppmärksamhet på fel sätt.. :/

Jag håller helt med dig :)

Jag håller helt med dig :)

? Emelie

Ja det är sjukt att de är så och att föräldrarna inte säger till! Börjar känna att jag börjar bli äldre, man börja se när på mindre tjejer och tänker bah men hålla klä dig inte så där.. alla små ungar blir så fort äldre, fast dem egentligen inte skulle, sjukt är det!!

sv: hihi så lite så :)
allt bra med dig?

Sorgligt att man ska klä sig så som så liten men somsagt deras val…. så sorligt dock...




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR