Månadsutmaning - Saker jag är rädd för

Det gick ju inte så bra med juliutmaningen så jag får göra ett nytt försök den här månaden istället. Jag börjar med Saker jag är rädd för så lägger jag upp resten av vad listan kommer att innehålla imorgon!
 
Saker jag är rädd för alltså. Jag är rädd för mycket kan jag säga, haha. Jag är jätterädd för döden och har ofta dödsångest. Det är inte kul kan jag säga och jag har lidit av panikångest i snart två år. Inte bara för det ska dock tilläggas.
 
Jag är även rädd för att flyga flygplan. Det har väl förmodligen med dödsångesten att göra. Livrädd för att störta och jag kommer garanterat behöva lugnande tabletter om jag ska flyga någon längre sträcka sen. Jag började ju till exempel att gråta när vi skulle åka till Skellefteå i somras och jag släppte nog inte min sambos hand mycket där, haha.
 
Jag är rädd för spökväsen (andar). Det här är ju lite som Gud, vissa tror på det och vissa tror inte på det. Jag tror på det då jag upplevt så otroligt mycket konstiga saker som jag har svårt att förklara på något annat sätt. Det bidrar även till att man är mörkrädd och jag har väldigt svårt att sova i en helt mörk lägenhet. Vill oftast ha någon lampa tänd så jag kan se och ha kontroll.
 
Sen är det ju lite samma saker som jag har fobier för som ormar, båtar, vatten..
 
Ja, det är lite av grejerna jag är rädd för, sen är man ju alltid rädd att någonting ska hända med sig själv eller sina nära och kära. Vad är ni rädda för?
 
 

hehe okej, vet inte vilken restaurang du menar här i Borås. Jag har varit på några olika här eftersom vi den 27:e varje månad går ut och äter "löningslunch" på jobbet :) Det är roligt att testa på nya restauranger tycker jag.

Jag gillar inte heller att flyga, usch! När vi flög till/från norrbotten så höll jag i Johans hand typ hela resan, tycker det är riktigt otäckt och jag hatar att titta ut genom fönstret :P

SV: Ja, det är väldigt skönt när man kommer över sånna hinder! Man känner sig mkt bättre själv tycker jag! :)

sv; jo det blev så :) var in och bytte idag! Världens bästa service på ElGiganten!!

Jag är också rädd för spöken.. och det spökar på mitt jobb, fett läskigt att vara där själv och så ser man gubben och gumman i huset i ögonvrån eller ser dom gå ut/in ur huset.. man kan också känna cigarrök i köket och då är det gubben där som röker :c

Jag är livrädd för att flyga, speciellt när planet lyfter och landar!

Använde mig av detta recept:
http://lindablom.se/2012/june/dumlefluff.html#comment

Ska bli spännande att se listan sen!
Kram

Ja men precis, jag tycker också det är skoj att vi går ut varje månad 27:e och testar olika restauranger :D För som du säger så är det annars lätt att man hittar en favorit och håller sig till den.

Åh vad störande! Jag var lite rädd för det när vi flög hem från norrbotten förra fredagen. Då drog Johan ned fönsterskyddet för jag tyckte det var otäckt att se ut, men före det satt killen närmast gången och tittade ut rätt ofta, så jag var rädd att han skulle säga något/dra upp skyddet igen när vi drog ner det. Men som tur var gjorde han inte det. Men han hörde ju att jag tyckte det var otäckt, hade ont i öronen osv så han kanske förstod.. :) Usch jag satt typ och grät mellan arlanda-landvetter för det gjorde så sjukt ont i öronen och kändes som att hela huvudet skulle sprängas i bitar :(

sv; Jag jobbar på Ralph Lundstengården i Ersnäs :)
Det spökar asmycket där, speciellt min arbetskollega brukar se den där gubben varje dag typ. Lite läskigt för hon kan komma och viska till mig ibland typ "Linnea, nu står han bakom dig" och när jag vänder mig om är det ingen där.. :c Eller som när vi stod och jobbade i köket och så smällde dörren igen, det var korsdrag trodde vi först tills Caisa säger att hon ser honom stå utanför dörren och stirra på oss.. :/

(vet ej om min förra kommentar funkade?? haha)




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR