Blundar ni för problemet?

Trillade in på ett youtube-klipp förut idag som fick mig alldeles tårögd. Något som får mig att få ont i hjärtat är tanken på alla hemlösa där ute i världen. Där allting bara gått helt snett i livet och de flesta förtjänar såå en till chans. Jag blir så himla rörd när jag ser folk som faktiskt hjälper dessa människor. Ta en titt på klippen här nedan, blir du inte rörd är du inte mänsklig. Vad gör ni när ni ser en hemlös människa som behöver hjälp? Ger du han någonting eller går du bara förbi och blundar för problemet? Nångång hoppas jag att jag får chansen att åka runt och dela ut mat till hemlösa som dom här nedan gör.
 
Här nedan är ett klipp på ett par studenter som överraskar en hemlös man:
 
 
 
 
Här är ett klipp på när en kille går runt och ger 100 dollar till flera hemlösa människor som blir SÅ tacksamma!
 
 
 
 
Här åker dom runt och delar ut pizza till hemlösa (finns bla även klipp när andra delar ut 100 st hamburgare)
 
 

SV: ahh men eller hur!:D

Ojdå! Det lät verkligen inte kul! Ledsen för det! :(

De är så himla fint gjort utav de!

sv: Ja det tycker jag absolut att du ska göra! :)

Vilken fin sak att göra!

Aha okej, hoppas det går bättre nästa gång!

Vad ska du hitta på imorgon?
Kram

? Anna

Ja, det är verkligen rörande att se. Och samtidigt känns det så himla långt borta från det liv man själv lever, men många har det såhär även i Sverige. Problemet finns närmare än man tror.

Svar: Ja, men verkligen! :)

? Lisa

Hej Mikaela!
Nu finns det inlägg om dina tattoos på bloggen. :)
Puss. /Tattoo Inspo

Underbart inlägg!

? Mia

hehe okej :) Jag själv älskar att vara brun men jag solar aldrig eller så vintertid. Utan är jag brun så är det "äkta vara", alltså bara på sommaren. :)

? Anna

Svar: Tråkigt att det ska behöva finnas något utav det helt enkelt! Om ändå alla kunde ha det bra :)

Bra videos :D




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR