Helgens tårtbeställning

Efter två dagar var tårtorna äntligen klara. Dom blev över förväntan, helt klart. Jag hade köpt sugarpaste (det är det som ligger över tårtan, likt marsipan på en prinsesstårta) och testade en ny variant som jag inte använt tidigare från Squires Kitchen och den var så otroligt äcklig så jag kände att jag inte kunde servera den till kunder. Så jag fick panikåka till affären och köpa ett grönt marsipanlock. Så vill ni exprementera med sugarpaste så kan jag inte rekomendera det märket. Smakade som modell-lera, jättegott på en tårta. Inte. Kunderna blev hursomhelst jättenöjda med resultatet så jag till och med fick dricks, då vet man att man gjort ett bra jobb!
 
Här nedan ser ni slutresultatet. I första tårtan är den en chokladtårtbotten med hallonmousse-fyllning och i den andra tårtan är det en vanlig ljus tårtbotten och fyllningen är jordgubbssylt och vaniljkräm.
 
 
 

Jätte fina blev dem!

Grymma tårtor :)

? Petra

sv japp

så fin tårta :)
dessa figurer, älskade det programmet när jag var barn :D

sv: ja jag älskar verkligen det! :)

? ami

Omg. du är ju grym, snyggt jobbat!

? Anna

Åh, jättesöta och fina båda två! Duktig du är.
Svar: Ja, jag har sett hennes serie. Såg du hela? Jag tycker att man såg en klar förbättring mot slutet av serien. Nu är hon ju i London med och står på scen på teatern. Så det verkar ju verkligen gå åt rätt håll igen :)

? Sara

Åh vad duktig du är :) Förstår att du får dricks :)

Herregud vad fina dem blev!! :)

åh fina! :)

? Sofia

åh vilka gulliga!!

Sv: ja verkligen :) det är då man kommer på att man börjar bli gammal ;)

Åh vilka söta tårtor. Riktiga hantverk verkligen :) Så kul att baka också ju.

sv: Ja det har du helt rätt i. Det är viktigt att fansen finns där och stöttar också och hejar på en. Är ju inte kul när publiken sviker och att man spelar för tomma läktare typ :(

? Anna

Önskar att man själv kunde baka sådär :)
Svar: Nej, jag tror att man antingen tycker om henne jättemycket eller inte alls. Tror hon är svår att tycka om med tanke på vad hon gjort genom åren. Min kärlek till henne sitter dock kvar sedan Föräldrafällan ;)

Ha en fin dag!

Super fina blev dom! :)

Sv:Inte exakt samma motiv men liknande som passar väldigt bra! :) Kram!

? Jonna

Du är så himla duktigt! Önska jag kunde sånt där :)

? Clin

naww så fin den var :D Superduktig ju!

? Mia

Ja det har du rätt i!

Men va fina! och mumsiga fyllningar, älskar chokladtårtbotten och hallon, yummie! :)

? Selina

aaaw!

Såå fian tårtor! :D

? Clara

Så jättefina tårtor!

men jäklar vilken häftig tårta! jättefin! :)

? MALIN

Vilka underbara tårtor! Gud vad duktig du är :)

Åh så fina! Vad duktig du är! :)

? Sofie

Så fina tårtor




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR