Filmtips - Drama

 
 
Jag är en riktig filmälskare och vad passar bättre när man ligger sjuk än att ligga och se på filmer och käka godis? Speciellt dramafilmer ligger mig varmt om hjärtat då det ofta får en att tänka till och värdesätta livet lite mer. Här kommer lite tips!
 
Labor Day - Handlar om en deprimerad ensamstående mamma som blir tvingade att ge en skräckinjagande man lift. Det visar sig att det är en mördare som rymt från fängelset, men det blir mer komlicerat än så då de två blir förälskade i varandra.
 
Charlie St. Cloud - Lär vara den kändaste av dessa fem filmer. Jag grät två-tre gånger av bara trailern till denna! Handlar om de två bröderna Charlie och Sam. Charlie överlever en fruktansvärd bilolycka, som inte hans lillebror överlever. Innan Sam dör så lovar Charlie att ta hand om honom och så även efter döden, där Sam ändå lever kvar. Charlies liv vänds dock upp och ner när han blir förälskad i en tjej. Denna film gör riktigt ont i hjärtat att se!
 
Angels Crest - Ännu en film som gör såå ont att se. Handlar om en ung pappa som tar med sin son upp till bergen för bara vara med varandra. Men sonen somnar i bilen påväg upp och pappan går ur bilen för en kort stund - och när han kommer tillbaka så är sonen inte där. I ren skräck och förtvivlan så vägrar han ge upp sin son, medans hela staden vänder sig emot honom.
 
People like us - Handlar om en man som får i uppdrag av sin avlidne far att leverera 150 000 dollar till en halvsyster som han inte ens visste fanns. Älskar slutet!
 
The boys are back - Var ett tag sedan jag såg den här filmen. Handlar om en far och en son som måste bearbeta sorgen efter att mamman avlider. Sonen löper amok i saknaden men pappan gör allt för att försöka hålla dem ihop.
? ebba

sv: Nä inte kommit på något som jag är speciellt sugen på än :(

? linda

tack för tipsen :)

? Sara

Charlie st cloud är så bra :)

Jättebra tips, behövdes! :D

Ja, kanske det kanske men inte nu minsann! :)

Haha okej :D Jag har knaprat en hel del Vicks halstabletter den här veckan när jag varit förkyld, men nu behövs det inte längre. Äntligen börjar förkylningen försvinna, har bara liiite hosta kvar. Men imorrn ska jag ta ett lugnt gympass, vågar inte ta ut mig för mycket ännu så ska bara göra någon magövning och kanske lite ben/rumpa :)

Oj jag har inte sett någon av de där filmerna! ;o Fast är inte så mycket för drama utan jag gillar mer action/thriller/skräck. :)

Tack för filmtipsen har bara sett Charlie St. Cloud och den är så sorglig :(

Tack så hjärtligt för tipsen! :) kramar

sv: åh vilken härlig historia :) men du hittade honom alltså bara på fejjan o tänkte att, ah honom ska jag puffa? eller hade ni gemensamma vänner också? :)
när ska ni gifta er? såå kul för er! grattis! :D

? MALIN

Har sett dom flesta och dom är grymma! Bra tips tjejen :)

? Anna

Kul med tips! Jag har endast sett den andra filmen, så kanske ska spana in resten med :)

Svar: Tack snälla! Är himla nöjd.

Bra filmer! :)




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR